Heftige fietstocht! - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu Heftige fietstocht! - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu

Heftige fietstocht!

Door: Lotte en Martinr

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Martine

12 Juli 2015 | Thailand, Ko Pha Ngan

Vandaag hebben we met Jeike en Marije afgesproken om te gaan fietsen over het eiland. We spreken rond 11 uur af halverwege onze hostels. Na een halfuur lopen, helemaal bezweet, zien we ze eindelijk. We huren vier fietsen, waarvan helaas 2 kapot zijn. Gelukkig kregen we ons geld terug en begon de zoektocht naar 2 nieuwe fietsen. Om 1 uur is eindelijk alles geregeld en begint de fietstocht. Wij dachten, we zijn Nederlanders die fietsen zo veel, dit kunnen wij. Alleen het was op het heetst van de dag, het eiland was vol steile heuvels dus het was super zwaar! Op een gegeven moesten we echt even zwemmen om af te koelen, alleen het zeewater was daar even warm als badwater. Dus we besloten maar om even een heerlijk verkoelende cola te nemen bij een resort. Vervolgens hebben we op het strand geluncht en durfden we de tocht weer verder aan. Gelukkig was het strand redelijk dichtbij waar we naar toe wouden gaan. Daar hebben we lekker een tijd gezwommen en we besloten om daar te blijven eten. Misschien niet de meest verstandige beslissing, want het wordt hier redelijk snel donker. Dus we moesten terug fietsen in het donker (10 km) waar allemaal scooters en auto's rijden, met 1 achterlicht en een redelijk groot deel niet verlicht. We hebben weinig keus en stappen op de fiets. Na een kwartier fietsen beleven we een heel scary moment. Een auto komt keihard vanuit een bocht gereden gedeeltelijk over onze weghelft, gelukkig kunnen we op tijd de berm in rijden en gaat alles goed! Toen bedachten we dat we het best zo veel mogelijk geluid kunnen maken in bochten, voor als er scooters aankomen. Dus keihard let it go zingen en heel hard praten! De rest van de weg hebben we gelukkig geen enge tegenliggers meer en komen we veilig aan in Thong Sala. Even de fietsen terug brengen en helaas voor nu afscheid nemen van Marije en Jeike. Het waren in ieder geval een paar hele gezellige dagen! Vanavond vroeg naar bedje, want voor morgenochtend hebben we een tour geboekt naar de Angthon Marien NP. Wat hopelijk heel gaaf wordt!

• 12 Juli 2015 - 21:42

De Knolletjes Heerenveen:

WoW meiden, maak me wel een beetje druk om jullie.... Als ik de verhalen lees. Geen Nederlandse/ Europese gidsen in Thailand

• 12 Juli 2015 - 21:50

Knolletjes:

Wel binnen een paar dagen een stuk wijzer

• 12 Juli 2015 - 22:18

Opa Wolter En Oma Rie:

Lieve meiden, het klinkt wel spannend allemaal!!! Gezellig dat jullie Jeike en Marije tegen kwamen en samen wat hebben kunnen ondernemen. Een fijne dag naar Angthon Marien NP. (Graag zonder heftige dingen)!
    Liefs van ons samen.

• 13 Juli 2015 - 10:42

Tineke Knol:

Tjeetje meiden! Wat heftig! Passen jullie aub goed op jezelf? We willen jullie heel graag weer gezond en wel over een kleine 3 weken in de armen sluiten! Wat trouwens super dat jullie Jeike en Marije getroffen hebben! Liefs Mama

• 15 Juli 2015 - 23:01

Oom Stoffer:

Hallo meiden,
    Ik heb jullie verslag gelezen dat is nog al heftig,
    s avonds in donker fietsen ik vindt dat maar eng.
    Gelukkig gaat alles nog goed geniet er van.
    Ik wens jullie een fijne vakantie en gezond weer terug.
    Groetjes,
    Oom stoffer.