Erawan Watervallen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu Erawan Watervallen - Reisverslag uit Kanchanaburi, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu

Erawan Watervallen

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Martine

20 Juli 2015 | Thailand, Kanchanaburi

Om half 7 staat de wekker en na heel wat moeite zijn we dan eindelijk uit bed. We ontbijten lekker en een man verteld ons dat vanaf de guesthouse een minivan vertrekt, we besluiten daar mee mee te rijden. Om half 10 komen we aan bij het park en lopen we naar binnen. Het is gelijk al indrukwekkend, we lopen dwars door de jungle! De watervallen hebben 7 verdiepingen, waar je naar toe kan lopen en kan zwemmen. De 1e en 2e watervallen zijn echt super mooi!! Maar wat we gelijk al zien: het gaat niet om een paar kleine visjes, maar ook om vissen van 30 cm groot! De kleine visjes vinden je huid heerlijk! Dus in plaats van dat ze wegzwemmen komen ze op je af. We besluiten om eerst door te wandelen, voordat we gaan zwemmen. Bij verdieping vier zijn er door de gladde rotsen 2 natuurlijke glijbanen. Heel grappig! We lopen steeds verder door en hoe verder je komt hoe minder mensen. Tussen verdieping 5 en 6 komen we apen tegen met hun jongen. Gelukkig blijven ze in de bomen en kunnen we er gerust foto's van maken. Verdieping 6 was een hele aparte waterval, maar wel echt super mooi! Om naar verdieping 7 te komen moet je ongeveer een uur wandelen, dat leek ons niet zo verstandig in verband met de tijd. Lotte heeft tijdens het teruglopen bedacht dat ze liever niet gaat zwemmen, omdat ze bang is voor de vissen. Maar ik wil toch graag bij zo'n waterval zwemmen, om gezegd te kunnen hebben dat ik het gedaan heb. Ik kleed me even om en daar beginnen mijn pogingen. Zodra je je voet in het water zit komen super veel vissen op je af! En blijkbaar hebben ze door waar mensen er in en er uit willen dus net op dat punt super veel vissen! Een paar Nederlandse meisjes vonden het ook eng om er in te gaan, uiteindelijk sprongen ze er via een rots in en zeiden ze dat het best mee viel. Dus ondertussen poging nummer 5, spring ik het water in! Lekker verkoelend en met de vissen eenmaal in het water viel het mee. Toch wilde ik er het liefst weer zo snel mogelijk uit, maar nu kan ik het zeggen: ik heb daar gezwommen :). Om 2 uur nemen we de bus weer terug naar Kanchanaburi. We gaan die avond weer eten bij Blue Rice, weer de heerlijk masuman curry (of zo iets) en heel vroeg naar bedje, want morgen nemen we de bus naar Chiang Mai

  • 21 Juli 2015 - 10:07

    Tineke Knol:

    Heey Tine wat ben je een held! Klinkt super!

    Dikke kus en knuffel van mama

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Lotte en Martine

Zusjes backpackvakantie in Thailand :)

Actief sinds 06 Juli 2015
Verslag gelezen: 218
Totaal aantal bezoekers 5893

Voorgaande reizen:

06 Juli 2015 - 31 December 2015

Mijn eerste reis

06 Juli 2015 - 01 Augustus 2015

Zusjes backpack vakantie in Thailand

Landen bezocht: