27 uur reizen en zwembad - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu 27 uur reizen en zwembad - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu

27 uur reizen en zwembad

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Martine

17 Juli 2015 | Thailand, Ko Pha Ngan

Vandaag checken we uit bij cosy bungalows. We gaan weer terug met de veerboot naar het vaste land. Het wordt een lange tocht! Eerst moesten we 3 uur lang op de boot zitten, vervolgens werden we opgehaald met de bus naar een busstation. Hier moeten we nogmaals 3 uur wachten op de volgende bus. We kunnen er gelukkig wel wat eten halen. Om half 8 s’avonds is onze bus naar Bangkok er eindelijk. Helaas kunnen we allebei niet zo goed slapen in de bus. Om 6 uur s’ochtends komen we weer aan in onze favoriete stad: Bangkok. We lopen naar de Khao San Road, daar is het uitgaansleven nog vol op gang. Er liggen hier en daar wat braaksels en mensen die ladderzat zijn. Alles is nog dicht, behalve de Mac Donalds. Martine en ik voelen ons veeel te nuchter tussen alle dronken mensen. Er komen een paar Ieren bij ons aan tafel zitten. Wij dachten: ‘’Noooo please, hier hebben we echt geen zin in nu.’’ Ze waren gelukkig wel heel grappig dronken en we hebben enorm gelachen op dit vroege tijdstip. Om 8 uur gaan we richting het Victory monument. In de lonely planet hadden we gelezen dat je vanaf hier heel goedkoop naar Kanchanaburi kan (3 euro per persoon). We zijn zo ongeveer de enige backpackers. Voor de rest zijn er alleen maar Thaise mensen. Na in totaal 27 uur reizen zijn we eindelijk op de plek van bestemming. We besluiten te gaan lopen naar de plek waar alle hotels aan gevestigd zijn. We vinden eerst een hostel voor 3 euro per nacht, dat kostte niks, maar het was ook niks. We hadden toch geboekt, omdat we onze tassen helemaal zat waren. Toen we daar binnen zaten kregen we enorme spijt, want het stonk er en er waren heel veel insecten en gekko’s in de kamer. We besloten toch maar verder te gaan zoeken. Een man van een hotel kwam met zijn scooter langs ons rijden. We gingen mee met zijn scooter en dit hotel was ook voor een hele goede prijs: 7 euro per nacht per persoon en met ZWEMBAD!! Dit was de beste keuze die we ooit hadden kunnen maken. We zijn direct het zwembad ingesprongen, want we voelden ons zo vies en bezweet van de hele reis. We hebben de hele middag bij het zwembad gelegen en s’avonds zijn we nog met Jeike en Marije pizza gaan eten. We gaan nu eindelijk heerlijk slapen na een hele lange dag.

• 24 Juli 2015 - 02:04

Tineke Knol:

Goede keus dus meiden! Wat gezellig dat jullie Marije en Jeike weer getroffen hebben!