Tempels bezoeken in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu Tempels bezoeken in Chiang Mai - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu

Tempels bezoeken in Chiang Mai

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Martine

22 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Nadat we echt heerlijk geslapen hebben, maken we ons klaar om Chiang Mai in te gaan. Vandaag willen we een paar tempels bezoeken. Op internet vonden we een top 4 tempels, die we wilden gaan bezoeken. Als eerste Wat Chedi Luang, deze tempel staat heel dichtbij dus lopen we daar heen. Eerst zien we een nieuwe versierde tempel, maar daar achter staat de "echte tempel:" een soort van ruïne. Mooi om te zien! Daarna willen we de taxi pakken naar Wat Umong, ook wel de forest temple genoemd. Een Nederlandse vrouw en man horen ons overleggen met de taxi chauffeur over de prijs. Ze stelden voor om samen te gaan, zij wouden graag naar de bergtempel. Dus nu gaan we voor een kwart van de prijs naar Wat Umong en Doi Suittep (zo spel je het ongeveer). Wat Umong is echt heel mooi! Er zijn heel weinig toeristen waardoor het lekker rustig is. De tempel bestaat uit een paar tunnels met een paar nissen waar boeddha's in staan. En uit een oude Chedi. Ook is er een meer met echt duizenden duiven en meervallen. Kortom deze tempel is echt een aanrader! We komen voor ons gevoel helemaal tot rust daar. Daarna rijdt de taxi-chauffeur naar de bergtempel. Daar is het wel weer heel toeristisch! Maar wel mooi, omdat je uitzicht hebt over de hele stad. Na daar even te hebben rond gelopen krijg ik ineens migraine. Dat was wel even balen! Gelukkig gaan we terug naar de stad en naar het hotel. Ik ga even een uur op bed liggen en slik 4 paracetamol. Het gaat gelukkig redelijk, dus besluiten we om de stad weer in te lopen en te informeren naar trektochten in de jungle. Eigenlijk wouden we dat de dag erna al doen, maar omdat ik vaak heel moe ben na migraine besluiten we om de trektocht een dagje uit te stellen. We informeren bij 4 reisbureaus en het komt steeds op het zelfde neer. Er is maar 1 bedrijf dat een trekking aanbiedt zonder olifanten; panda tours. Wat heel raar is dat een trekking met raften, wandelen en rijden op een olifant goedkoper is dan alleen wandelen. Bij 1 reisbureau konden we misschien wel korting krijgen dus dat leek ons dan de beste optie. Die avond doen we even review onderzoek naar panda tours en dat blijkt van vreselijk naar geweldig te zijn beoordeeld. 1 ding weten we wel zeker na het lezen van de reviews; je moet nooit op een olifant gaan zitten! Dat is echt te zielig! We gaan eten bij een Indisch restaurantje en daarna vroeg naar bed.

• 26 Juli 2015 - 09:17

Henk Jan Knol:

Goede keuze meiden, olifanten zijn er niet om toeristen rond te zeulen!