Trektocht dag 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu Trektocht dag 2 - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu

Trektocht dag 2

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Martine

25 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Om half 9 ontbijten we en daarna gaat de tocht verder naar de waterval en uiteindelijk weer Chiang Mai. Na een paar foto's samen met Taka, hij is echt een schatje, beginnen we met lopen. Vandaag is het meer dalen, wat met de gladheid niet altijd even makkelijk is. We lopen weer door prachtige natuur! En we komen zelfs rubberbomen en thee struiken tegen. Eenmaal bij de waterval, gaan een paar mensen van onze groep, eigenlijk alle mannen, zwemmen. De vrouwen vinden het omkleden toch iets te veel gedoe (er waren 3 groepen van ongeveer 10 man op dezelfde plek). Na een halfuurtje lopen we weer door. En dan komen we mijn grootste nachtmerrie tegen: de tarantula!!! Die zitten in holletjes in de grond. Chai pakt een stokje en prikt tegen de vogelspin aan, dan begint de spin aan te vallen! Het ziet er heel eng uit, maar ik heb het op foto! Daarna lopen we weer rustig door, totdat het opeens keihard begint te regenen! Dat hoort er natuurlijk bij in de jungle. We doen snel de regenponcho's aan en lopen maar weer door. Chai gebruikt bananenbladeren als regenponcho, dat werkt natuurlijk ook. Het is wel gaaf om te zien hoe hard het er dan wel niet aan toe gaat. Hoe water erosie werkt is dan wel in 1 klap duidelijk. Precies zodra we er zijn, stopt het met regenen. We lunchen nog even en dan worden we terug gebracht naar Chiang Mai. Helemaal vies, besluiten we maar om naar het Anodard hotel te gaan: een mega groot hotel dat waarschijnlijk 30 jaar geleden heel mooi was. Jeike en Marije slapen ook in dat hotel en we komen ze gelijk tegen. Na even lekker douchen en schone kleren aan, gaan we met z'n vieren eten in een sushi restaurant. Een bijzondere ervaring, want over een lopende band stonden allemaal rauwe producten, die je in je eigen pan met kokend water moest doen. We hadden het systeem niet helemaal door, dus onze gerechten zagen er een beetje raar uit. Gelukkig hadden ze ook gewoon lekkere sushi en ijs! :) We gaan vroeg naar bed en vertrekken morgenochtend naar Pai.

• 26 Juli 2015 - 09:25

Henk Jan Knol:

Super leuk avontuur! knap van Martine dat je je eigen angsten overwint, hoef vanaf nu geen spinnen uit je slaapkamer te halen :-)

Scheelt weer! Papa