Zoektocht door een tropische regenbui - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu Zoektocht door een tropische regenbui - Reisverslag uit Chiang Mai, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu

Zoektocht door een tropische regenbui

Door: Lotte

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Martine

21 Juli 2015 | Thailand, Chiang Mai

Vandaag staan we vroeg op om de bus richting Chiang Mai te pakken. Om 9 uur zitten we in de bus. We hebben nog nooit zo'n chille bus gehad. Een bus met wifi, snacks en gratis lunch. We moeten vandaag 11 uur in deze bus zitten, dus dat kwam allemaal goed uit. Om 8 uur s'avonds zijn we dan eindelijk in Chiang Mai. Het regent enorm hard hier. We hadden al een guesthouse geregeld en een taxi brengt ons daarheen. Het guesthouse bleek enorm smerig te zijn. Het leek alsof de dekens al een paar jaar niet meer gewassen waarden en er zaten allemaal vlekken in de lakens. Dus wij dachten direct: "Wegwezen hier!!" We pakken al onze spullen en doen onze regenponcho's aan. Ondertussen was het alweer 10 uur. Door de stromende regen hebben we nog een half uur lopen zoeken naar een ander hostel. Godzijdank was er nog een kamer vrij in een heel mooi en schoon hostel. We mogen zelfs gratis thee, koffie, chocomel, melk en bananen pakken. We hadden nog niet gegeten, dus dat kwam ons heel goed uit. De seven-eleven zat ook dicht bij ons hostel, dus hier hebben we nog even een tosti weten te scoren. We zijn nu heel moe, dus we gaan maar snel in dit overheerlijke bed slapen!