Angthon Marien NP - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu Angthon Marien NP - Reisverslag uit Ko Pha Ngan, Thailand van Lotte en Martine Knol - WaarBenJij.nu

Angthon Marien NP

Door: Martine

Blijf op de hoogte en volg Lotte en Martine

13 Juli 2015 | Thailand, Ko Pha Ngan

Vandaag hebben we een toch naar Angthon Marien NP geboekt. Om half 9 worden we opgehaald en gebracht naar een kleine haven vol met kleurrijke bootjes. We krijgen ontbijt op de boot, vooral heel veel vers fruit. Dan begint de tocht naar de eilandengroep. Na ongeveer 1,5 uur varen komen we aan bij de snorkellocatie. Iedereen op de boot krijgt snorkels. De een springt van de boot af het water in, de ander zoals Lotte gaat nog hoger en springt van de duikplank. Het onderwater leven is hier heel weg mooi! Overal koraal en kleurrijke vissen. Na driekwartier snorkelen gaan we weer aan boord en krijgen we een heerlijke lunch! Daarna varen we door een prachtig landschap, overal kleine eilandjes en witte zandstranden. Super mooi! Vanaf daar gaan we een stukje kajakken langs de eilanden en door een grot. Daarna kon je lopen naar een mooi uitzichtpunt waar je de zee en tegelijkertijd een meer op het eiland kon zien. Het leek net expeditie robinson! Daarna vertrokken we nog richting een eiland waar je kon kiezen tussen 2 wandelingen. Wij kozen voor het uitzichtpunt. Op de boot waren ook echt hele aardige mensen, super gezellig! Alleen omdat het weer ineens slecht werd mocht je maar tot 350 meter. Zodra we begonnen te lopen, barste de regen los! Het pad naar het uitzichtpunt bestond uit heel veel stenen en een heel steil pad. Door de regen werd het heel glibberig en best lastig. Gelukkig was het uitzichtpunt het wel echt waard! De terugweg was echt hilarisch! Omdat de stenen zo glibberig waren was het best lastig om weer beneden te komen. 1 Frans meisje had het er heel moeilijk mee! Die maakte er echt een theater spektakel van. Lotte en ik waren zo vies geworden van de wandeling, omdat we soms op de natte stenen gingen zitten omdat het zo steil was, dat we besloten om met kleren en al het water in te gaan! De bemanning van de boot liep ook mee en ze hadden echt geweldige humor, er was echt de hele tijd een chille sfeer. Weer eenmaal terug op de boot, begon ons eerste bumpy ride over het water. Best hoge golven en de boot schommelde heel erg! Gelukkig kwamen we weer veilig thuis. Eenmaal weer bij onze bungalow vonden we dat we een lekker koud biertje wel verdiend hadden.

• 17 Juli 2015 - 09:22

Tineke Knol:

Heey schatten!

Wat klinkt dat super leuk!!!! Wat gaaf dat jullie zulke leuke dingen doen! Ik zou heel graag even om het hoekle kijken bij jullie.